Thursday, April 21, 2011

Musik och spotify

Igår lekte jag och Henke med musik, vi tipsade varandra om div elektronisk musik, resultatet blev den här spellistan.

Är irriterad över Spotify  och deras nya begränsning. 10 timmar/månad är inte mycket tid, vissa dagar använder jag Spotify i 5 timmar. Och innan du börjar med resonemanget att premium inte är så dyrt osv, jag betalar redan för Spotify, inte genom att betala premium, utan genom att lyssna på reklamen. Det är inte och har aldrig varit gratis med Spotify, inget här i livet är nånsin gratis. Men ärligt talat tycker jag att det är ganska osmakligt att införa den sortens begränsning som de gör nu, speciellt med motiveringen att det är få som skulle bli påverkade av det.

Just den känslan som jag får av deras agerande gör att jag inte har lust att betala premiumavgiften. Som sagt, som jag ser det så betalar jag redan, men blir kraftigt begränsad i mitt användande. Utan en motivering som känns ärlig eller skälig.

No comments: