Wednesday, March 23, 2011

Distriktsturné med Felix

Felix har bloggat om resan här, men jag kände att även jag ville säga något om den.

Jag älskar roadtrips, det är något med att resa i bil som betyder frihet för mig. Så när vi nånstans kläckte idén om att åka ut och träffa distrikten gick jag igång direkt. Runt om i landet finns det helt otroliga människor som gör bra saker. Riktigt bra saker. Det var riktigt häftigt.

När en sitter många timmar i en bil behövs det något att roa sig med. Så vi höll utkik efter roliga ortsnamn som vi passerade. Jag hittade min anteckningsbok från resan och hittade en lista, tänker att jag delar med mig av den här.

  • Snöån
  • Blötberget
  • Hinsnoret
  • Gammalkroppa
  • Eggvena
  • Hibbelsbubba
  • Häglinge
  • Svensköp
  • Maa
  • Nogersund
  • Pukavik
  • Kristianopel
  • Gökalund
  • Pukeberg
  • Energislahyttan
  • Buttetorp
  • Algutstorp
  • Bötevara
  • Herrbeta
Okej, alla är kanske inte jätteroliga så här i efterhand inser jag nu. Men efter ett par timmar i en bil så var de hysteriska. Märkligt det där...

No comments: