Monday, February 23, 2009

Bättre fem fåglar i handen

Det blir lite läskigt ibland
Åkte hem till en vän idag, glömde bort att ringa innan jag kom och hamnade mitt i värsta bråket mellan henne och hennes sambo.
Eller mitt i och mitt i, de var i köket och jag satt i vardagsrummet och försökte vara liten och tyst. Tyvärr fungerade inte internet utan ett lösenord som bara hon har så jag kunde lixom inte ens låtsas vara upptagen med annat.

Så jäkla sjuk känsla av att tränga sig på i nån annans liv. Att få ta en del av något så intimt som ett stort, fult bråk. Eller är det bara så för mig? Att bråk är något fult som helst ska gömmas undan långt undan allas ögon.

Nu är det ju visserligen så att vi är varandra väldigt nära och det här är inte första gången. Men det känns fortfarande lite märkligt.

Sen gjorde jag mat och kakor till dem. Och jag fick hålla en massa små fåglar i handen.
Och jag stannar här inatt, ifall hon behöver mig.

No comments: